avatar Tu gizmo201 z miasteczka Katowice. Przeturlałem już 115567.88 kaemów oraz 15508.71 w terenie. Turlam się z średnią prędkością 23.31 km/h.
Czasami szybciej, czasami wolniej :P Więcej o mnie.

2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy gizmo201.bikestats.pl

Czerwiec, 2018

KFC u Krakusów

Sobota, 30 czerwca 2018 · dodano: 30.06.2018 | Komentarze 7

Po wczorajszych harcach w łódzkim również sobota zapowiadała się ciekawie. Zaczęło się od wczesnej pobudki. Stwierdzam, że godzina 5.10 jak na sobotę to pora iście barbarzyńska. Co tu zrobić powiedziało się A to trza powiedzieć B. Zwlekam się, ogarniam się i ruszam na zbiórkę na 6. Początkowa jazda to czysty autopilot. Czułem się jakby mój mózg za nawigację domyślną robił, jakby odtwarzał trasę z pamięci. Potem już lepiej było, z każdą godziną organizm budził się do życia.

Trasa jak trasa. Była sobie Sosina, potem Zamek Tenczyn, KFC w Krakowie i powrót do Oświęcimia nadwiślanym szlakiem. Nawet fajnie się jechało pomimo nagłego skoku temperatury w dół z wczorajszych 27 na dzisiejsze 16. Poza tym ponad połowa trasy to otwarte przestrzenie gdzie nieźle nas wygwizdało, szczególnie podczas jazdy nadwiślanym szlakiem! Dodam jeszcze, że żadnemu z nas jakoś specjalnie jechać się nie chciało nawet propozycja po 14km padła by zawrócić i coś bliższego machnąć.

Tuż tuż przed Oświęcimiem

• Sprzęt Bieluch

Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów

Piątek, 29 czerwca 2018 · dodano: 29.06.2018 | Komentarze 6

Plan był prosty zobaczyć ponownie Kopalnie Węgla Brunatnego Bełchatów i przejechać się prawie za friko cugiem z Koszęcina. Wszystko wyszło jak chciałem, pogoda dopisała tylko ten nasz kochany wiaterek. Panoszył się jak chciał więc 144km na cel było z cyklu jazdy pod prąd. Dobrze, że w drodze powrotnej dał odsapnąć i w końcu był moim sprzymierzeńcem :)

Jutro Kraków z ekipą, ciekawy skok temperatury będzie z 27 na 16 haha hah

Koziegłowy Rynek

Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów. Punkt widokowy Kleszczów

• Sprzęt Authorak

Ołowiane chmurki na horyzoncie, czyli kierunek Ogrodzieniec

Niedziela, 24 czerwca 2018 · dodano: 24.06.2018 | Komentarze 1

Budzę się rano i pierwsza myśl to dziś mamy niedzielę czy może sobotę. Wszystko przez ten nocny do Bohumina, ale od początku. Po ogarnięciu śniadania wyglądam za okno, a tu niespodzianka słońce świeci więc gdzieś by się można ruszyć. Pomysł zrodził się na Podzamcze i tamtejszy Zamek Ogrodzieniec.

Wyruszam po 9 i kieruje się standardowo na Będzin oraz wałami nad Przemszą na Pogorię IV. Tu następuje chwilka przerwy na obfocenie Authoraka na tle ołowianych chmurek i śmigam dalej co by tu czasu nie tracić! Potem kręcę przez zadupia dąbrowskie, Łazy, Rokitno Szlacheckie no i witam się z Gminą Ogrodzieniec. Szybkie przywitanie i pora na główny cel mego programu, czyli Zamek Ogrodzieniec. Fota z najlepszego jak dla mnie miejsca, chwila przerwy oraz rzut oka na mapę i w drogę.

Jakoś tak tknęło mnie trochę jeszcze popagórkować po Jurze więc obieram kierunek Ryczów. Kilka podjazdów się trafiło, znane to i łatwo odhaczone. Następnie jadę do Chechła zobaczyć Pustynię Błędowską z punktu widokowego Dąbrówka. Miała być fota, ale jej nie będzie bo widok nijaki.

Od tego momentu zaczynam się kierować w stronę domku. Jadę obok słynnego wielbłąda, potem Błędów, Tucznawa, zaś Pogoria IV, Będzin i żeby nie powielać trasy zbyt dużo wybieram opcję Czeladź i powrót tamtejszymi dziurami do bazy.

Ołowiane chmurki i Jegomość Authorak. Pogoria IV

Zamek Ogrodzieniec. Według mnie z tej strony najlepiej się prezentuje

Nocny do Bohumina

Piątek, 22 czerwca 2018 · dodano: 23.06.2018 | Komentarze 1

Bohumin i ognisko nocą czemu nie? Geneza wypadu tworzyła się od zeszłego wypadu na Lubliniec. I tak w składzie Marcin, Marcin i Ja ruszamy o 20 spod Panoramy w Ligocie. Początkowo kierujemy się na Mikołów i Orzesze, gdzie chcemy zdążyć przed zamknięciem Biedronki by zrobić zakupy na ognisko. Udaje się, zaopatrzeni ruszamy w dalszą część trasy.

Następnie kierunek Rybnik, Niedobczyce, Radlin i Pszów. Przed samym Pszowem następuje nie miła niespodzianka w postaci spotkania policji i upomnienia za załatwianie potrzeby fizjologicznej pod jakimś tam ogrodzeniem. Po tej jakże ciekawej sytuacji jedziemy dalej. Od tej chwili misja poszukiwanie miejsca na ognisko. Znajdujemy je po wielkich trudach w pobliżu Bukowa przy fajnym zespole stawów. Szybkie ogarnięcie drewna i można odpalać ...

Posileni, napojeni więc pora jechać na główny cel, czyli wieżę widokową na meandrach Odry. Nie powiem, ognisko miało moc tak dużą, że spędziliśmy przy nim dobre 3h. Co dobre szybko się kończy!

Potem dość sprawnie przedzieramy się przez Krzyżanowice, Hat w Czechach, Rudyszwałd oraz Zabełków i zostaje jeszcze do pokonania tylko krótki odcinek szlakiem po płytach betonowych. Obfocenie wieży z dołu, z góry no i niestety w tym momencie trip nocny przeradza się w trip dzienny. O 4.36 na dobre dzień się zaczyna.

Po odhaczeniu głównego punktu naszego programu artystycznego pozostaje jedyny właściwy kierunek, czyli Bohumin. Dlaczego tam? Ano bo był zamiar pobłąkać się po nim. Zamiar był dobry lecz pogoda stwierdziła, że tym razem zafunduje nam orzeźwienie z nieba. No nic wypad i tak wyszedł zacnie.

Pomysł miałem na powrót na kole do domu, ale mocny deszcz skutecznie mnie zniechęcił! Powrót z Bohumina zamiast na kole odbył się pociągiem, który chyba zagubił się w własnej czasoprzestrzeni. 75km w 1:59h, nie ma to tamto istny ekspres.

Wieża Widokowa Graniczne Meandry Odry. Sorki za jakość, tak to jest jak żelazkiem się robi zdjęcia

Błąkając się bez celu

Niedziela, 17 czerwca 2018 · dodano: 17.06.2018 | Komentarze 0

Po wczorajszym rajzowaniu zanim zwlokłem swoje zwłoki minęło sporo czasu. Wyruszyłem kilka chwil przed 12 i już od startu czułem, że jazda będzie bardziej spacerowa. Tak też było aż do Murcek, potem włączyło się jakieś turbo i tempo tylko rosło aż do samego końca. Pobłąkałem się po Murckach, potem wylądowałem na Wesołej i Lędzinach. Następnie pojechałem na Kosztowy, ponownie odhaczyłem Wesołą skąd udałem się na Kochłowice przez Zarzecze i Panewniki w celu konsumpcji pysznych lodów. Chwila przerwy i szybki powrót przez Batory do bazy.

Leśna Rajza

Sobota, 16 czerwca 2018 · dodano: 16.06.2018 | Komentarze 1

Pomysł na dziś do realizacji to szlak Leśnej Rajzy. Na początek ustawka pod spodkiem o 8.30 z Marcinami i Łukaszem. No dobra zanim się ogarnęliśmy to była 9! Potem już z mniejszymi i większymi przerwami skrzętnie realizowaliśmy plan. Miejsca które odwiedziliśmy najlepiej obrazują fotki cykane żelazkiem.

Trasa jak trasa, cała z pamięci no i tempo iście do gadania nie do zapinkalania. Fajnie się śmigało, widać że ciągle na plus zmienia się szlak Leśnej Rajzy. Dążą do tego by każdy uczestnik nawet ten mały nie namordował się, a miał przyjemność z jazdy. Miejsc z połaciami piachu coraz mniej, zastępują je bardzo szybkie utwardzone szutry.

Kierunek Leśna Rajza

Kolorowe jeziorko przy Zatopionej Kopalni Bibiela

Staw Zielona

Na dukcie w stronę Koszęcina

Źródełko Krywałd

Przekwitnięte Rododendrony

Zagłębiowski Everest

Niedziela, 10 czerwca 2018 · dodano: 10.06.2018 | Komentarze 5

Miał być Kraków, ale większą siłę przyciągania rano miało łóżko. Hmm mój leń był tak duży, że dopiero po 11 się zebrałem i wyruszyłem przed siebie. Cel jaki sobie obrałem to zdobycie Śląskiego wróć Zagłębiowskiego Everestu. Początkowo strasznie ociężale mi się jechało, na szczęście z każdym kilometrem było dużo lepiej.

Poprzez Będzin, Pogorię IV i zadupia Dąbrowy dotarłem na Łeverest. Szczyt ten ma zawrotne 390m npm., a co ciekawsze nie tak łatwo go zdobyć. Ostatnie 300m to istne przedzieranie się przez chaszcze, pokrzywy, krzaki jeżyn i inne badziewa. W niektórych miejscach ta bujna roślinność była znacznie wyższa niż Ja sam. Dodać trza doły i dołeczki i niezłe szczytowanie się zrobiło.

Następnym razem nie będę tak uparty jak teraz. Głupotą było wjeżdżanie o dziwo całość w siodle i co totalnie mnie zaskoczyło łatwiej było wjechać niż zjechać. Pewnie zaraz padnie pytanie dlaczego. A dlatego, że ta przyjemność przyniosła niezapomnianą radość w postaci wymiany dętki. Nigdy jeszcze przedniej dętki w 3 miejscach nie załatwiłem!

Dalej już bez przygód. Jakoś tak wyszło, że zamiast najkrótszą drogą do domu udałem się lekko okrężnie. I tak oto wylądowałem w Jaworznie, potem w Mysłowicach, Giszowcu i przez D3S w końcu dotarłem do bazy.

Łeverest

• Sprzęt Bieluch

Klasyk, czyli Przełęcz Salmopolska

Sobota, 9 czerwca 2018 · dodano: 09.06.2018 | Komentarze 1

Coś mnie tknęło by wyciągnąć Bielucha i udać się na Przełęcz Salmopolską. Jechało się w miarę sprawnie lecz chęci były na mocniejsze tempo. Niestety nic z tego nie wyszło bo nogi stwierdziły, że chcą lajtowo i to one dyktowały warunki do końca!

Kreska z dzisiaj

• Sprzęt Authorak

Góra Siewierska i inne okoliczne pagórki

Niedziela, 3 czerwca 2018 · dodano: 03.06.2018 | Komentarze 0

Rano ulewa jak w tropikach no i zapowiadało się, że tak będzie wyglądał cały dzień. Na szczęście koło 11 się wypogodziło więc stwierdzam, że pora się ruszyć i pokręcić się trochę po okolicy. Pomysł wpadł na Górę Siewierską nasz śląski odpowiednik Góry Szybowcowej w Jeżowie Sudeckim. Oczywiście nasza jest mniejsza, ale też ma swój urok.

Reszta trasy to błąkanie się wszędzie i nigdzie. Po drodze odwiedzam Rogoźnik, następnie kręcę w kierunku Żabich Dołów by przez Świony i Hożuf wylądować pod Planetarium Śląskim. Potem jeszcze tylko Dąbrówka Mała oraz Szopki i do bazy kołuje.

Gór Siewierska

Zamek Tenczyn + Zamek Lipowiec

Sobota, 2 czerwca 2018 · dodano: 02.06.2018 | Komentarze 2

Hmm co by tu napisać, ano weny brak to nic nie napisze. Po kolei odhaczone: Balaton, Puszcza Dulowska, Pałac w Młoszowej, Zamek Tenczyn, Zamek Lipowiec no i na koniec Kamieniołom Libiąż

Pałac w Młoszowej z innej perspektywy